وظایف یک حسابدار چیست؟
نوشته شده توسط : نویسنده

وظایف پژوهشی

 دربرگیرنده مهارت‌های تحلیلی و پباده سازی سیستم و مشورت کردن‌ی رشته‌ای غیروابسته میباشد. تجزیه و آنالیز داده ها مالی برای گزینش استراتژی‌ها و دستیابی به هدف ها مالی مشتری از مهم‌ترین وظیفه‌های پژوهشی میباشد.

شرح وظایف امداد حسابدار چه چیزی است؟

امداد حسابدار به کسی گفته می گردد که به‌طراوت از کالج فارغ التحصیل گردیده و به‌نوعی یک جدید‌فعالیت میباشد. برای مثال وظایف یک یاری حسابدار می‌قدرت به موردها پایین اشاره نمود:

​تثبیت اوراق حسابداری نسبتاً معمولی و تکراری در قسمت هزینه، درآمد، فروش و غیره

همیاری در تثبیت داده ها حضور و غیاب کارمندان جهت به حساب آوردن دستمزد

در اختیار گرفتن اوراق حسابداری مثل فاکتورها، شکل حسابها، لیست حقوق و بیمه و …

تحویل لیست بیمه به طور ماهیانه به سازمان بیمه تأمین اجتماعی

حسابداری دانش میباشد یا این که هنر؟

حسابداری هم دانش میباشد و هم هنر. یک حسابدار با مهارت‌های دانشی خویش به قضاوت ماهرانه و خلاقانه ورقه ها مالی میپردازد. در واقعیت می‌اقتدار بیان کرد حسابدار هنرمند سندها و اکانت‌هاست. چون با خلاقیت و رویش ذهن خویش طوری جادو می‌نماید که انگار همگی‌چیز از نخست تر و تمیز و منظم چیده گردیده و اکانت‌وکتاب‌ها ظریف به حساب آوردن می شود

غیروابسته از مباحث شرح داده گردیده عموماً در جامعه حسابداران ما با دو مجموعه اشخاص سروکار داریم:

 

تیم اولیه صرفا کارشان را انجام می دهند، خیر چیز بیشتر. خیر هیچ جنبش اضافه‌خیس؛ هر خرید و فروش را تثبیت می‌نمایند، از واضح بودن دفتر ها حسابرسی مطمئن میگردند و گزارشات مالی را طبق برهه زمانی فراهم می‌نمایند. این پروسه به‌لحاظ بد نمی‌‌آید؛ خیر؟

 

با این حالا، نوع دوم حسابداران نیز وجود دارا هستند؛ حسابدارانی که در تلاشند قیمت افزوده برای شرکت خویش به‌همدم داشته باشند، بالاتر از آنچه از آنان انتظار میروند فعالیت نمایند. آن‌ها گروهی هسنند که پیشنهاداتی به مدیران داده و بدنبال خلاء‌های سیستم هستند. اینان بسیار ایده پرداز بوده و از حسابداری خلاقانه برای صرفه جویی در پول کارفرمایان یا این که مشتریانشان به کارگیری می‌نمایند.

 

شاید شما جزء این مجموعه باشید. کمپانی‌ها مدام ترجیح میدهند حسابداران تیم دوم را استخدام نمایند، به‌ویژه در موضع‌های میانگین و توسعه یافته.

 

شما می بایست حسابدار خلاقی باشید که صرفا به حقوق تامل نمی‌نماید، بلکه به تفکر صاحب کار نیز است و به همین ادله میباشد که نباید در بکارگیری حسابداری خلاقانه درنگ فرمائید. به آن ها نشان دهید که شما دل و جثارت دارید، که به منافع آن ها اعتنا دارید. البته هم‌زمان به آن ها اطمینان دهید که کاری نمی کنید که به آوازه شرکت لطمه بزند یا این که سبب به جریمه خواهد شد.

 

به طور تقریبً همه کارفرمایان موافق حسابداری خلق کننده میباشند. در انتها روز، کلام پایانی از لهجه حسابدار در اصول حسابداری خوب شنیده میشود. حتی نرم افزار‌های حسابداری نیز قادر است از عهده دفترداری برآید. با این هم اکنون، حسابدار خوب توانمند به تحلیل موضوعات میباشد تا طریق‌هایی برای بهبود بیابد و هزینه های را کم کند.

براین اساس حسابداری خلق کننده را می‌قدرت از هر سیرتکامل کلاهبرداری حسابداری متمایز نمود؛ چراکه ویرایش داده‌ها، قواعد حسابداری را نقض می‌کند. البته هر چیزی مغایر این روش، غیر قابل قبول میباشد علی رغم اینکه قابل انعطاف‌افزارها و قواعد حسابداری را متشخص می‌شمرد؛ ولی غرض پایانی‌اش تحریف وضعیت مالی درک گردیده و اعداد و ارقام تلاش کمپانی برای فریب دادن سرمایه گذاران و بقیه طبقات یوزرها آخری داده ها حسابداری هست.

 

هنگامی با یک حسابدار با خبر کلام می کنیم اینچنین جواب می دهد: معتقدم یک حسابدار خوب می بایست هر فعالیت ممکن را انجام دهد و از همگی شیوه‌های رسمی برای امداد به صاحب کار جهت صرفه جویی در پول و بهبود بازدهی هزینه به کارگیری کند. بهمین عامل میباشد که مایلم حسابدار ایده پرداز باشم و مرتباً در زمینه ی آن مطالعه داشته باشم و در کوشش هستم تا از تقاضانامه‌های نو هر روز با خبر نحس.

بالاخره بعداز بازه زمانی‌ها سعی توانسته‌اید استارتاپ خویش را استارت نمائید و مهیا ورود به بازار گردیده‌اید.

 

از طرفی استارت یک کسب‌وکار مستلزم جواب‌دهی به سوال ها مهمی در قضیه مقطع رونمایی و حالت رقابتی در بازار میباشد. بسیار اساسی میباشد که بدانید چه موانعی در مسیر شما جای‌دارد و با اپ‌ریزی و به کار گیری از تکنولوژی بتوانید از آنها عبور نمائید.

 

چه کمپانی شما مقدمه به فعالیت نکرده باشد یا این که در هم اکنون فعالیت باشد، چه اپلیکیشن برای پرورش داشته باشد یا این که مشکلاتی در اندازه‌گیری شاخص‌ها داشته باشد؛ به هر اکنون شما با سوالاتی در موضوع استراتژی مواجه خواهید شد.

پرسش ۱: آیا در حالت چالش اقتصادی فعال‌ساز‌ی کمپانی تازه ایده بدی میباشد؟

 

جواب: شاید به حیث بیاید که ایده جالبی وجود ندارد، این طور فکر‌میکنید؟ داده‌های پژوهش ها چیز دیگری نشان میدهد.

 

سازمان بنگاه‌های کوچک ایالات متحده (SBA)__ به ملازمت آزمایشگاه آماری (Bureau (BLS __ در رابطه این مورد مطالعاتی انجام داده‌اند. حاصل این مطالعات علت‌ای مجدد به هر کارآفرین و کسب‌وکار جدید میدهد.

 

مطالعات بقای کسب‌وکارها که بوسیله SBA انجام شده میباشد، نشان می دهد موقعیت بد اقتصادی تاثیر یه خرده بر سقوط کسب‌وکارها دارااست.

 

نمودار پایین این مساله را به خیر و خوبی نشان میدهد. نکته حائض اهمیت درین نمودار این میباشد که اقتصاد ایالات متحده در سال‌های 1995 و 2005 در هم اکنون پرورش و گسترش بوده میباشد؛ البته در سال‌های 2000 و 2010 در حالا از در میان رفتن و بهبود بوده میباشد. مشاهده میکنید که نرخ نجات کسب‌وکارها (فارغ از اعتنا به مدت رونمایی‌شان) چه گونه فارغ از تغییر تحول مانده میباشد:

دو درس اساسی این‌جا وجود دارااست:

 

نرخ نجات یافتن کمپانی‌های کوچک جداگانه از حالت اقتصاد کلان می باشد. در واقع نیازی وجود ندارد برهه زمانی رونمایی و عمل کسب‌وکارتان را مبتنی بر فرایند اقتصادی تهیه و تنظیم نمائید.

هنگامی می خواهید تصمیم‌گیری‌های صورت جریان وجوه استراتژیک کسب‌وکار را انجام دهید؛ داده‌ها می بایست بر پایه ی فرضیه‌ها و سود‌گیری‌های مطلوب باشند. به عبارتی‌طور که‌این تحقیق نشان بخشید، فرضیه‌ها با واقعیات مختلف میباشد.

 

پرسش ۲: به جز رستوران‌ها، در کدام نوع از کسب‌وکارهای نو نرخ بقا نادر میباشد؟

 

جواب: نحوه تاءمل در باب رستوران‌ها هم غلط میباشد. به خاطر دارید که در رابطه فرضیه‌ها چه گفتیم؟

 

آیا آمارهایی در قضیه رستوران‌های نو احداث شنیده اید؟ آمارهایی که می گویند ۹۰% رستوران‌ها در سال اولیه احداث‌شان باخت می خورند. ولی حقیقت به طور کاملً برعکس میباشد. در واقع، به عبارتی‌طور که در نمودار SBA در ذیل می بینید، رستوران‌ها به صورت میانگین نرخ پیروزی بیشتری نسبت به کسب‌وکارها در دیگر صنعت های دارا هستند:

پرسش ۳:گسترده‌ترین مانع ها استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در اکنون رویش چه می‌باشد؟

 

جواب: با این که مانع ها با اعتنا به مرحله پرورش کمپانی‌ها مختلف میباشد، بیشتر کمپانی‌ها شناسایی تکنولوژی گزینه نیازشان را تحت عنوان مهم‌ترین معضل معرفی کرده‌اند.

 

دعوا نخستین ما در‌این نوشته‌ی‌علمی در رابطه گرفتاری مدت فعال سازی استارتاپ‌ها بود. همان طور که داده‌ها نشان اعطا کرد، این گرفتاری بی‌مبنا بود.

 

البته کدام گرفتاری قیمت اعتنا را داراست؟ مانع ها حقیقی وواقعی که کسب‌وکارهای کودک با آن روبرو میباشند؛ کدامند؟ برای جواب به‌این قضیه ما به روندهای تکنولوژی برتر ۲۰۱۷ گارتنر برای کسب‌وکارهای کوچک مراجعه میکنیم و داده ها حقیقی وواقعی را از مرجع قابل اعتماد محاسبه می کنیم.

 

یک نظرسنجی به ۶۹۹ کسب‌وکار کوچک در آمریکا که بیشتراز ۱۰ کارمند داشتند و درآمد هر ساله آن ها کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار میباشد ارائه شد. یک پرسش که پرسیده شد این بود: “کدام یک از این مورد ها تحت عنوان مهم‌ترین بحران‌ها چهت نیل به هدف ها کسب‌وکارتان میباشد؟”.

 

جواب‌ها به دو مجموعه کسب‌وکارها کوچک و میانگین تقسیم شد که به شرح تحت میباشد:

پرسش: به ۱ الی ۲ سال آینده تصور کنید، چه موانعی در مسیر عملکرد‌های‌تان چهت نیل به هدف ها کسب‌وکارتان وجود دارااست؟ منبع: گارتنر ۲۰۱۷

 

کسب‌وکارهای کوچک (که با رنگ آبی رنگ نشان داده گردیده‌اند) نشان میدهد که استخدام اشخاص مطلوب مهم ترین بازدارنده برای رویش و برد کسب‌وکارها میباشد. این در حالی میباشد که در کمپانی‌های وسیع‌خیس تعیین تکنولوژی گسترده‌ترین بازدارنده میباشد. هر دو آیتم برای اشخاص و کسب‌وکارهایی که در مرحله اپ‌ریزی و پرورش میباشند کاربردی میباشد.

 

با یک پیچ‌و‌خم تفسیری کوچک، می توانیم داده‌های بالا پاره ای بیشتر نشان میدهد. نمودار ذیل نشان میدهد که چه موانعی اصلی‌خیس از آن میباشد که کمپانی خویش طیف اندازه از کوچک تا میانگین را ارتقاء دهد.

 

با پاره ای توجه، داده‌های بالا را می‌اقتدار بهتر تعبیر کرد. نمودار ذیل نشان میدهد کدام یک از سختی ها در طول پرورش کمپانی‌ها از کوچک به میانگین از نظر خودشان اصلی میباشد.




:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: